poniedziałek, 10 maja 2010

TED.com

Nie pamiętam nawet kiedy, ale jakiś czas temu udało mi się w necie namierzyć pewien portal. Chodzi o www.TED.com. Jest to miejsce gdzie tuzy tego świata dzielą się swoja wiedzą ze zwykłymi śmiertelnikami. I tak oglądałem wykłady jakiegoś noblisty na temat cząstek elementarnych, praprzodka wszystkich języków. Miałem okazję wysłuchać jakiegoś geniusza na temat pojmowania kolorów przez mózg człowieka ( po prostu szok). W piątek trafiłem na wykład Jamesa Camerona- tego od Avatara, Teminatora, Głębi, Titanica ( nadal nie widziałem). Otóż dzieli się on swoimi przemyśleniami na temat marzeń. Otóż jako nastolatek pragnął nurkować w oceanie. Był tylko jeden problem. Do najbliższego morza miał coś ponad 1000km;). Ale udało mu się do dnia dzisiejszego spędził ponad 3000 godzin pod wodą. Ale nie to miało być tematem. To miało być takie wprowadzenie. Wykład kończy się "złotą myślą" : "Porażka powinno być brana pod uwagę każdorazowo, gdy chcemy się zmieniać i zmieniać swoje życie, jednak nigdy strach przed nią, nie powinien powstrzymywać nas przed tymi próbami". Oglądając to wszystko jakoś sobie to przekułem na uzależnienie. Nie zawsze udaję się za pierwszym razem, wyjść z tego wszystkiego. Czasem potrzeba więcej niż jednej próby. Również nie powinno się zakładać, że porażka nie wchodzi w rachubę. Wczoraj byłem z kolegą w Poznaniu w Monarze. I okazało się, że jeden z członków NA zaliczył "wpadkę". Ale podniósł się i próbuje od nowa. Jest to doskonała ilustracja do tego co napisałem. Poniżej umieszczam wykład, aby szersze grono mogło się z nim zapoznać. Zachęcam do częstego przeszukiwania tego portalu, w języku polskim jest ponad 200 wykładów.

Jak to obsługiwać:
  1. wybierany z View subtitles --> polish ( i już gra i buczy)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz